Структура за темами
Тема уроку: Підготовка до контрольної роботи
6-А – 25.02 (четвер) – 13.40
6-Б – 25.02 (четвер) – 9.00
Виконуємо завдання на уроці:
1.Повторіть вивчені твори:
1. Джек Лондон «Жага до життя»
2. Антон Чехов «Хамелеон» та «Товстий і тонкий»
3. В.Короленко «Сліпий музикант»
2.Виберіть тему твору і поміркуйте над нею:
· 1.Сила людського характеру (за оповіданням Дж.Лондона «Жага до життя»
· 2.Що найбільше схвилювало мене в повісті Короленка «Сліпий музикант»?
· 3.Повчальне значення оповідань А.Чехова.
3.Напишіть твір на чернетку
Домашнє завдання:
Підготуватися до захисту проєктів з теми «Людські стосунки» (Джек Лондон «Жага до життя», А.Чехов «Хамелеон» та «Товстий і тонкий», В.Короленко «Сліпий музикант»).
Тема уроку: Повість Короленка «Сліпий музикант». Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших
6-А – 23.02 (вівторок) – 9.45
6-Б – 23.02 (вівторок) – 9.00
Виконуємо завдання на уроці:
1.Перегляньте відеоролик «Образ Максима Яценка»
2.Виконайте письмове творче завдання: Від імені Максима Яценка зверніться до своїх однокласників. Що би ви їм хотіли сказати? (уважно прослухайте завдання)
Домашнє завдання:
1. Дочитати повість «Сліпий музикант»
2. Виконати Тест К-1 Повість "Сліпий музикант". Вибери правильну відповідь
3. Продовжити роботу над проєктом.
Тема уроку: Пошук головним героєм свого місця у світі. Петро Попельський та Евеліна
6-А – 18.02 (четвер) – 13.40
6-Б – 18.02 (четвер) – 9.00
Урок онлайн6-А клас – скайп
6-Б клас – Zoom (ID і пароль повідомлю в групі перед уроком)
Домашнє завдання:
1.Прочитати уривки з 6 розділу повісті (підручник, ст.143 - 148);
2. Скласти сенкани «Петрусь» та «Евеліна» (записати голосове повідомлення)
3. За бажанням створити проєкт до повісті "Сліпий музикант"
Тема уроку: Володимир Короленко і Україна. Повість «Сліпий музикант»
6-А клас – 16.02 (вівторок) – 9.45
6-Б клас – 16.02 (вівторок) – 9.00
Виконуємо завдання на уроці:
1. Перегляньте відеоролик «Тема уроку»
2. Перегляньте експрес-урок «Володимир Короленко"
3. Виконайте письмове завдання (запишіть паспорт повісті "Сліпий музикант")
Домашнє завдання:
1.Прочитати уривки з I та II розділів повісті (підручник, ст. 139-143);
2.Переглянути буктрейлер і презентацію до повісті "Сліпий музикант".
Спілкування в чаті
- Ця тема
Людські стосунки
Антон Павлович Чехов (1860–1904).Творчість Чехова тісно пов’язана з Україною. Весною 1887 р. він подорожував по Донецькому краю. Літні місяці 1888 і 1889 рр. провів під Сумами, відвідав Гоголеві місця на Полтавщині і Харківщині. Захоплювався “Кобзарем” Шевченка, знав і високо цінував творчість Котляревського, Карпенка-Карого, Кропивницького та ін. Листувався з Марією Заньковецькою.
«Хамелеон», «Товстий і тонкий». Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях.. Діалог як основна форма розкриття сюжету. Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви.
Джек Лондон (1876–1916) - американський письменник. Понад усе він любив читати й мандрувати. Написав майже 40 книжок, серед яких найвідомішими стали збірки "Син вовка", "Віра в людину та інші оповідання", романи "Морський вовк", "Мартін Іден".
«Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. Характеристика героїв твору. Описи природи та їхня роль у тексті. Значення назви оповідання.
Володимир Галактіонович Короленко (1853–1921) належить двом культурам - російській та українській. Письменник викликав велику повагу в багатьох людей, бо завжди боровся за правду, свободу та щастя людини.
«Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петро Попельський) свого місця у світі. Тема мистецтва. Петро Попельський та Евеліна. Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага й повага до інших. Українська природа, народні образи й традиції в повісті.
Сайти бібліотек
Міфи народів світу
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів. Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів.
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Міфи про Геракла. Дедал і Ікар. Нарцис. Пігмаліон і Галатея. Орфей і Еврідіка. Деметра і Персефона.
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп.
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет.
Мудрість байки
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст.
Езоп (VI ст. до н.е.) «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і Лисиця», «Мурашки й Цикада» Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа.Іван Андрійович Крилов (1769–1844). «Квартет», «Бабка і Муравель», «Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байках І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів. Письменник значно оновив жанр байки, використовував багатства живої народної мови - прислівя, приказки, порівняння, епітети, вигуки. У багатьох байках мораль виголошує не автор, а лдин з алегоричних персонажів.
Пригоди і фантастика
Жуль Верн (1828–1905) - французький письменник, вважається засновником жанру наукової фантастики. Передбачив чимало відкриттів людства. Більшість з його неймовірних припущень збулися. Серед відомих його творів - "Таємний острів", "П'ятнадцятирічний капітан", "Подорож до центру Землі", "Із Землі на Місяць", "Діти капітана Гранта", "20000 тисяч льє під водою", "Навколо світу за 80 днів" та багато інших.
«П'ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна. Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність. Дік Сенд і його друзі. Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі. Описи природи.
Чарльз Діккенс (1812–1870) - англійський письменник, класик світової літератури. Книжки й саме життя були найголовнішими його вихователями. його любов до біднихі скривджених була справжньою, для нього вони - повноправні члени суспільства, як і заможні, їм він дарував усю силу свого таланту.
«Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа. Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження. Сюжет і композиція повісті. Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні).
Микола Васильович Гоголь (1809–1852) - видатний український і російський прозаїк, драматург, поет, кртик, публіцист. відобразив у своїх творах звичаї й особливості життята історії України, а в героях утілив національний колорит і мрію українцівпро вільне та щасливе життя.
«Ніч перед Різдвом». Народні традиції та звичаї у творі. Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. Роль фантастики в повісті. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).
Поетичне бачення світу
Мацуо Басьо (1644–1694) - видатний японський поет. Він створив по-справжньому нову поезію, наділивши її немеркнучою красою, глибиною думки і почуттів. Басьо заснував школу талановитих і відданих йому послідовників. За свідченням сучасників, він був людиною неабиякої чарівності й моральних чеснот, справжнім подвижником мистецтва.
Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.
Роберт Бернс (1759-1796) - поетичний голос Шотландії. Як людина та як поет Бернс формувався під впливом двох національних літератур - шотландської та англійської. Багато віршів написані на мотиви народних пісень і самі стали піснями, які й сьогодні співає Шотландія.
«Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).
Генрі Лонгфелло (1807–1882) - американський поет. Був великим патріотом своєї країни і "громадянином світу", який прокладав мости духовного єднання між різними країнами завдяки художньому слову.
«Пісня про Гайавату». Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.). Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові.
Образ майбутнього в літературі
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012) - американський фантаст. Написав понад 400 творів, у яких створив образ майбутнього. "Я передаю людям свою любов до життя. Я хочу, щоб вони полюбили цей світ, який потрібно всім нам берегти".
«Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.
Роберт Шеклі (1928–2005)
Американський письменник й класик світової фантастики, загальновизнаний майстер гумористичної і сатиричної фантастики.
«Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму.
Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907–2002).
«Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творчості А. Ліндгрен. Образи головних героїв. Перемога добра над злом.
Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929–1995) - німецький письменник, був дуже наполегливим і цілеспрямованим. Роман «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» належить до найуспішніших і найпопулярніших книжок для дітей в усьому світі.
«Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці (король, Лукас, пан Ермель, пані Ваас та ін.). Моральні цінності, що стверджуються у творі (дружба, кохання, сім’я, повага до інших, любов до батьківщини).
Крістіне Нестлінґер (нар. 1936) - австрійська дитяча письменниця. Автор більше сотні книг для дітей та підлітків, лауреат багатьох премій. Книжки Нестлінгер перекладені на 38 мов світу, в тому числі й на українську.
«Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. Конрад і його становлення у світі.
Словник літературознавчих термінів
Пам'ятка для учнів
Художня література для додаткового читання
Ніколи не соромся запитувати про те, чого не знаєш. Арабське прислів’я
Тема 18