10 клас УВАГА! Читати, переглядати матеріали і виконувати деякі завдання можуть всі, а зайти в кабінет спілкування, робити тести, завантажувати завдання і бачити свої оцінки - тільки зареєстровані учні.


10-А клас – 3 березня (середа) – 9.00
10-Б клас – 3 березня (середа) – 9.45
Виконуємо на уроці:
1.Перегляньте відеозапис «Проблема краси й моралі у романі. «Світло» і «темрява» долі Доріана Грея».
2.Опрацюйте статтю підручника (ст.140-143).
3.Запишіть цитати, що можуть бути використані під час дискусії з обговорення проблеми «Чи можна вважати «Портрет Доріана Грея» О.Вайльда «моральною» або «аморальною» книгою?
4.Письмову роботу сфотографуйте і завантажте в папку ЗАВДАННЯ або мені на вайбер.
Домашнє завдання
1.Поміркуйте над питаннями:
§ Чи треба дбати про красу душі?
§ Чи винен Доріан у смерті Сибіл і Джеймса Вейнів?
§ Хто винен у загибелі Доріана Грея?
§ Чи можна вважати «Портрет Доріана Грея» Вайльда «моральною» або «аморальною» книгою?
2.За бажанням намалюйте портрет Доріана Грея.
10-А клас – 24.02 (середа) – 9.00
10-Б клас – 24.02 (середа) – 9.45
Виконуємо на уроці:
1.Запишіть дату і тему уроку.
2.Опрацюйте матеріали папки «Образи твору «Портрет Доріана Грея»
3. На основі прочитаного й побаченого схарактеризуйте образ одного з героїв твору (Генрі Уоттон, Доріан Грей, Безіл Голуорд)
4.Письмову роботу сфотографуйте і завантажте в папку ЗАВДАННЯ або мені на вайбер.
Домашнє завдання:
Виконати тест У-1 («Портрет Доріана Грея»)
10-А клас – 17.02 (середа) – 9.00
10-Б клас – 17.02 (середа) – 9.45
Виконуємо на уроці:
1.Запишіть дату і тему уроку.
2.Перегляньте відеоролик «Тема уроку»
3.Перегляньте експрес урок
4.Виконайте письмове завдання: продовжити речення (дивіться на слайді у відеоролику)
Домашнє завдання:
· прочитати роман О.Вайльда «Портрет Доріана Грея»
Роман
як жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди роману
XIX ст., національна своєрідність.
Росія
Федір Михайлович Достоєвський (1821 – 1881). «Злочин і кара».
Значення Ф. М. Достоєвського для розвитку соціально-філософського і психологічного роману. Наслідування митцем традицій М. В. Гоголя. Сюжет роману «Злочин і кара», зумовлений рухом свідомості головного героя. «Теорія» Раскольнікова, її сутність і проблемність. Система персонажів. Біблійні мотиви. Особливості індивідуального стилю письменника. Поліфонізм твору.
Англія
Оскар Вайльд (1854 – 1900). «Портрет Доріана Грея».
Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця. Проблема краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея». Система образів. Еволюція головного героя. Роль фантастики у творі. Символіка. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману.
Стародавня Греція
Етапи й шедеври античності.
Гомер (приблизно VIII ст. до н. е.). «Одіссея» Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї». Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея.
Італія
Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники.
Данте Аліґ’єрі (1265 – 1321). «Божественна комедія» (Пекло, І, V).
Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури. Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження. Особливості композиції поеми. Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору.
Англія
Ренесанс в Англії. Здобутки й представники.
Вільям Шекспір (1564 – 1616). «Гамлет».
Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору. Художній простір (данське королівство як символ). Гамлет – вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів. Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації в наступні епохи.
Німеччина
Романтизм у Німеччині.
Ернст Теодор Амадей Гофман (1776 – 1822). «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер».
Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху. Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана. Особливості сюжету й композиції повісті «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Гротескні образи. Викривальний зміст твору. Символіка.
Школа «чистого мистецтва» в російській поезії. Ф.М. Тютчев (1803 – 1873) - поет, філософ і тонкий лірик. "Іще горить в душі бажання...", "Silentium". Художня довершеність творів.
Росія
Школа «чистого мистецтва» в російській поезії. Своєрідність пейзажної та інтимної лірики А.А.Фета (1820 - 1892). "Шепіт, ніжний звук зітхання...", "Я прийшов до тебе, мила...". Романтичні теми, мотиви, образи. Елементи імпресіонізму. США
Розвиток романтизму в США, видатні представники.
Волт Вітмен (1819 – 1892). «Листя трави»
Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави». Образ ліричного героя. Символи. Традиції й художнє новаторство В. Вітмена
Шарль
БОДЛÉР (1821–1867) –
французький поет другої половини XIX ст., пізній романтик і один із
зачинателів символізму. Світогляд і естетичні погляди Бодлера і збірка “Квіти
зла». Протиставлення дійсності й ідеалу як семантико-образна вісь збірки.
Пошуки “сучасної краси», “видобування краси зі зла» в поезії Бодлера.
«Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія». Традиційність і своєрідність вирішення проблеми “поет і натовп» у поезії “Альбатрос».
Філігранність поетичної техніки, формальна довершеність і сугестивність вірша “Вечорова гармонія”.
Тлумачення предметних образів як “видимих знаків” ідей, почуттів, душевних станів (“Відповідності”).
Поль ВЕРЛÉН (1844–1896). Артюр РЕМБÓ (1854–1891).
Поняття про символ як основний засіб поетичного самовираження, його потрактування французькими символістами: спонтанність з’яви, непроясненість і багатозначність, “підказування” смислів і простір для відгадування. Сугéстія (навіювання) як важливий художній засіб символістської поезії. Зняття інформаційно-розповідної функції поетичної мови.
Стендаль (1783-1842) - французький письменник. Справжнє ім'я - Анрі-Марі Бейль. В літературу 19 ст. вносить бойовий дух століття і революції, віру в розум, у гармонійну особистість, культ сильних пристрастей.
Роман «Червоне і чорне», поєднання в ньому соціально-політичного й психологічного аспектів. Гостра критика режиму Реставрації. Конфлікт головного героя Жульєна Сореля з суспільством як сюжетний стрижень роману. Внутрішня драма героя як наслідок цього конфлікту. Жіночі образи роману. Психологізм творчості Стендаля.