Topic outline

  • 10 клас УВАГА! Читати, переглядати матеріали і виконувати деякі завдання можуть всі, а зайти в кабінет спілкування, робити тести, завантажувати завдання і бачити свої оцінки - тільки зареєстровані учні.

    680326443/102jd.jpg 
    637822041/vit3.jpg

                                

  • This topic

    Драматургія кінця XIX - початку XX століття

    737087696/34we.jpg  Бельгійський письменник  Моріс Метерлінк (1862 – 1949). «Синій птах».

    М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру. Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах». Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу.

     

     

  • Тема уроку: Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки»

    10-А клас – 7 квітня (середа) – 9.00

    10-Б клас – 7 квітня (середа) – 9.45

    173078162/4rt.jpg

    Урок самостійного читання

    1.Розгорніть підручник на сторінці 168. Ознайомтеся з життям і творчістю французького поета Артюра Рембо.

    2.Прочитайте вірш «Голосівки» (ст. 172) та його аналіз.

    3.Обдумайте прочитане і виконайте одне із завдань на сторінці 175:  7 або 8


  • Тема уроку: Естетичні погляди Поля Верлена у вірші «Поетичне мистецтво».

    10-А клас – 31 березня (середа) – 9.00

    10-Б клас – 31 березня (середа) – 9.45

    Онлайн урок (скайп)


    До уроку переглянути відеоролик «Вірші Шарля Бодлера» і вміти характеризувати образ ліричного героя збірки «Квіти зла»


    Домашнє завдання:

    1. Вивчити напам'ять вірш  П.Верлена "Осіння пісня"

    2. Опрацювати ментальну карту

    3. Переглянути відеоролик "Згадуючи Верлена"  


  • Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла»

    10-А клас – 24 березня (середа) – 9.00

    10-Б клас – 24 березня (середа) – 9.45

     

    Самостійна робота

    1.Прочитайте статтю підручника про Шарля Бодлера (ст. 150-154)

    2.На основі прочитаного заповніть ментальну карту

    401871755/opl.jpg


    Домашнє завдання

    1.Переглянути відеоролик "Вірші Шарля Бодлера"  

    2.Схарактеризувати ліричного героя збірки «Квіти зла» (підручник, ст.155, завдання №3) - усно

    • Тема уроку: Контрольна робота з теми «Роман 19 століття» (твір)

      10-А клас– 17 березня (середа)9.00

       10-Б клас – 17 березня (середа) – 9.45

       

      План проведення уроку

      1.      1.Зустріч у скайпі

      2.     2.Написання контрольної роботи

      260697531/tvir0.jpg

      3.     3.Написану контрольну роботу сфотографувати і відправити в ЗАВДАННЯ або на вайбер

    • Тема уроку: Дискусія за романом «Портрет Доріана Грея» на тему: "Щастя і насолода. Чи тотожні ці поняття?"

      10-А клас – 10 березня (середа)9.00

       10-Б клас10 березня (середа) – 9.45

      Урок онлайн (скайп)

      Завдання до уроку:

      1.Поміркуйте над питаннями:

      • Чи треба дбати про красу душі?
      • Що таке щастя? Чи тотожне це поняття насолоді?
      • Чи винен Доріан у смерті Сибіл і Джеймса Вейнів?
      • Хто винен у загибелі Доріана Грея?
      • Чи можна вважати «Портрет Доріана Грея» Вайльда «моральною» або «аморальною» книгою?

      2. За бажанням намалюйте портрет Доріана Грея.


      Домашнє завдання

      Поміркуйте над темами творів:

      1.     «Світло» і «темрява» долі Доріана Грея (за романом О.Уайльда)

      2.     "Чи почуває себе щасливим Доріан Грей?" (за романом О.Уайльда)

      3.     Духовна деградація Доріана Грея (за романом О.Уайльда)

      4.     Теорія Раскольникова і її крах в романі Достоєвського «Злочин і кара»

      5.     Доведіть або спростуйте думку, яку письменник Достоєвський утверджує у своїх творах: «Кожна людина несе особисту відповідальність за зло, що панує у світі».

      • Тема уроку: Проблема краси й моралі у романі. «Світло» і «темрява» долі Доріана Грея

        10-А клас – 3 березня (середа) – 9.00

        10-Б клас 3 березня (середа) – 9.45

         Виконуємо на уроці:

        1.Перегляньте відеозапис «Проблема краси й моралі у романі. «Світло» і «темрява» долі Доріана Грея». 

        2.Опрацюйте статтю підручника (ст.140-143).

        3.Запишіть цитати, що можуть бути використані під час дискусії з обговорення проблеми «Чи можна вважати «Портрет Доріана Грея» О.Вайльда «моральною» або «аморальною» книгою?

        4.Письмову роботу сфотографуйте і завантажте в папку ЗАВДАННЯ або мені на вайбер.

         Домашнє завдання

        1.Поміркуйте над питаннями:

        §  Чи треба дбати про красу душі?

        §  Чи винен Доріан у смерті Сибіл і Джеймса Вейнів?

        §  Хто винен у загибелі Доріана Грея?

        §  Чи можна вважати «Портрет Доріана Грея» Вайльда «моральною» або «аморальною» книгою?

        2.За бажанням намалюйте портрет Доріана Грея.

        • Тема уроку: Система образів роману "Портрет Доріана Грея". Еволюція головного героя

          10-А клас – 24.02 (середа) – 9.00

          10-Б клас – 24.02 (середа) – 9.45

          УРОК ОНЛАЙН

          (скайп)


          Домашнє завдання:

          Дочитати роман "Портрет Доріана Грея"

          Виконати  тест  У-1  («Портрет Доріана Грея»)

        • Тема уроку: Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях Оскара Вайльда. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману. Роман «Портрет Доріана Грея».

          10-А клас – 17.02 (середа) – 9.00

          10клас – 17.02 (середа) – 9.45

          Виконуємо на уроці:

          1.Запишіть дату і тему уроку.

          2.Перегляньте відеоролик до теми уроку.  

          3.Перегляньте експрес урок  "Оскар Вайльд"

          4.Виконайте  письмове завдання: продовжити речення (дивіться на слайді у відеоролику)

           

          Домашнє завдання:

          ·         прочитати роман О.Вайльда «Портрет Доріана Грея»

        • Традиції і новаторські зрушення в поезії середини – другої половини XIX ст.

           http://klas.sadzhavka.org.ua/pluginfile.php/149/course/section/68/%D0%B1%D0%BE%D0%B4%20%281%29.jpg    Шарль БОДЛÉР (1821–1867) – французький поет другої по­ловини XIX ст., пізній романтик і один із зачинателів символізму. Світогляд і естетичні погляди Бодлера і збірка “Квіти зла». Протиставлення дійсності й ідеалу як семантико-образна вісь збірки. Пошуки “сучасної краси», “видобування краси зі зла» в поезії Бодлера.

          «Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія». Традиційність і своєрідність вирішення проблеми “поет і натовп» у поезії “Альбатрос».

          Філігранність поетичної техніки, формальна довершеність і сугестивність вірша “Вечорова гармонія”.

          Тлумачення предметних образів як “видимих знаків” ідей, почуттів, душевних станів (“Відповідності”).
        • Роман XIX століття

          http://klas.sadzhavka.org.ua/pluginfile.php/149/course/section/65/%D0%B4%D0%BE%D1%81%D1%82.jpg

          Роман як жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди роману XIX ст., національна своєрідність.

          Росія

          Федір Михайлович Достоєвський (1821 – 1881). «Злочин і кара».

          Значення Ф. М. Достоєвського для розвитку соціально-філософського і психологічного роману. Наслідування митцем традицій М. В. Гоголя. Сюжет роману «Злочин і кара», зумовлений рухом свідомості головного героя. «Теорія» Раскольнікова, її сутність і проблемність. Система персонажів. Біблійні мотиви. Особливості індивідуального стилю письменника. Поліфонізм твору.


          36331260/rh6.jpg Англія

          Оскар Вайльд (1854 – 1900). «Портрет Доріана Грея».

          Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця. Проблема краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея». Система образів. Еволюція головного героя. Роль фантастики у творі. Символіка. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману. 

           


        • Золоті сторінки далеких епох

             699942994/homer.jpgСтародавня Греція

          Етапи й шедеври античності.

          Гомер (приблизно VIII ст. до н. е.). «Одіссея» Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї». Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея.



           


          790129225/unnamed.jpg   

          Італія

          Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники.

          Данте Аліґ’єрі (1265 – 1321). «Божественна комедія» (Пекло, І, V). 

          Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури. Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження. Особливості композиції поеми. Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору.


          790129225/65w.jpg Англія

          Ренесанс в Англії. Здобутки й представники.

          Вільям Шекспір (1564 1616). «Гамлет».

          Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору. Художній простір (данське королівство як символ). Гамлет – вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів. Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації в наступні епохи.

                

        • Проза й поезія пізнього романтизму та переходу до реалізму XIX ст.

          329206580/i_001.jpg

          Німеччина

          Романтизм у Німеччині.

          Ернст Теодор Амадей Гофман (1776 – 1822). «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер».

          Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху. Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана. Особливості сюжету й композиції повісті «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Гротескні образи. Викривальний зміст твору. Символіка. 



          329206580/unn32.jpg Росія

          Школа «чистого мистецтва» в російській поезії.  Ф.М. Тютчев (1803 – 1873) - поет, філософ і тонкий лірик.  "Іще горить в душі бажання...", "Silentium". Художня довершеність творів.  






          329206580/gfr3.jpg 

          Росія

          Школа «чистого мистецтва» в російській поезії. Своєрідність пейзажної та інтимної лірики А.А.Фета (1820 - 1892). "Шепіт, ніжний звук зітхання...", "Я прийшов до тебе, мила...". Романтичні теми, мотиви, образи. Елементи імпресіонізму.




          329206580/Whitman_at_about_fifty.jpg США

          Розвиток романтизму в США, видатні представники.

          Волт Вітмен (1819 – 1892). «Листя трави» 

          Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави». Образ ліричного героя. Символи. Традиції й  художнє новаторство В. Вітмена



                  

        • Перехід до модернізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці



        • Із поезії французького символізму

          http://klas.sadzhavka.org.ua/pluginfile.php/149/course/section/69/%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%BB%D0%B5%D0%BD.jpg                                /klas.sadzhavka.org.ua/draftfile.php/30/user/draft/521833979/11%20%281%29.jpg

          Поль ВЕРЛÉН (1844–1896).             Артюр РЕМБÓ (1854–1891).

          Поняття про символ як основ­ний засіб поетичного самовираження, його потрак­тування французькими символістами: спонтанність з’яви, непроясненість і багатозначність, “підказу­вання” смислів і простір для відгадування. Сугéстія (навіювання) як важливий художній засіб симво­лістської поезії. Зняття інформаційно-розповідної функції поетичної мови.

               

        • Із літератури реалізму

          http://klas.sadzhavka.org.ua/pluginfile.php/149/course/section/63/%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D1%8C.jpg

          Стендаль (1783-1842) - французький письменник. Справжнє ім'я - Анрі-Марі Бейль. В літературу 19 ст. вносить бойовий дух століття і революції, віру в розум, у гармонійну особистість, культ сильних пристрастей.

          Роман «Червоне і чорне», поєднання в ньому соціально-політичного й психологічного аспектів. Гостра критика режиму Реставрації. Конфлікт головного героя Жульєна Сореля з суспільством як сюжетний стрижень роману. Внутрішня драма героя як наслідок цього конфлікту. Жіночі образи роману. Психологізм творчості Стендаля.

        • Художня література для додаткового читання

          http://klas.sadzhavka.org.ua/pluginfile.php/149/course/section/74/the-book%20%281%29.jpg

          • Не соромно не знати, соромно не вчитись.

            http://klas.sadzhavka.org.ua/pluginfile.php/149/course/section/122/razdelitel8.gif